Wednesday, August 26, 2009

Safari Ramadhan di Masjid Al-Firdaus, Taman Tunku Abdul Rahman, MIRI

         Safari Ramadhan pertama telah diadakan dengan jayanya di Masjid al-Firdaus, Taman Tunku. Program yang santai dan menarik dengan pengisian melalui Tazkirah Ramadhan oleh YBhg Ustaz Haji Rosli bin Haji Arup, KPP Zon Utara JAIS.
 Ustaz Haji Rosli, KPP Zon Utara (tengah). Di sebelah kanan Ustaz Haji Rosli ialah Temenggong Bahagian Miri, Ayahanda Tuan Haji Abdul Rahman bin Fadzail merangkap Timbalan Pengerusi HIKMAH Sarawak.
Buat sahabat-sahabat...antara pesanan menarik yang disampaikan oleh Al-Fadhil Ustaz ialah mengenai kelebihan mereka yang menunaikan solat sunat tarawikh sepanjang bulan Ramadhan dan usaha yang bersungguh-sungguh oleh setiap umat Islam untuk memperolehi malam al-Qadar terutama pada 10 malam terakhir berasarkan hadis dan perbuatan Rasulullah SAW. Pentazkirah Turut menimbulkan rasa risau terhadap diri kita yang mengaku beriman ini ialah sejauhmana taat dan patuh akan perintah Allah yang telah kita laksanakan selaku HAMBANYA...atau sekadar mengaku sahaja beriman tetapi dari sudut perbuatan SAMA SAHAJA DENGAN MEREKA YANG TIDAK BERIMAN??  
Antara jemaah yang hadir mendengar tazkirah sementara menunggu Solat Isyak dan Tarawikh berjemaah
p/s: Ustaz juga berpesan, Nabi tidak bersama-sama dengan isteri-isteri baginda dalam 10 malam terakhir untuk memperolehi malam al-Qadar. Bahkan Nabi turut mengejutkan seluruh ahli keluarga Baginda untuk sama-sama beribadah dalam tempoh tersebut. SOALAN : BOLEH BUAT?? 

No comments: